Bajkoterapia (ang. Fairytale therapy) – kolejny projekt językowy w Kindlotece
11 października 2024 r. uczniowie klasy 5b wzięli udział w zajęciach opartych na bajkoterapii, podczas których mieli okazję posłuchać opowiadania o zwierzakach z „Leśnej Paczki” B. Janiszewskiego oraz zrozumieć znaczenie i rolę towarzyszących nam na co dzień emocji. Piątoklasiści wsłuchiwali się w treść utworu w języku polskim, a następnie opowiadali o jego bohaterach i ich sytuacji w języku angielskim. Podsumowaniem tego etapu projektu było tworzenie w grupach plakatów wizualizujących różne emocje.
Projekt realizowany jest w pamiątkowskiej Kindlotece w ramach współpracy Amazon.pl z fundacją Zaczytani.org.Po zajęciach klasa 5b oddała się czystej integracji. Była pizza, nocny spacer i plac zabaw, gry planszowe, film w języku angielskim, budowanie bazy i szkolne SPA. Udało się nawet wygospodarować kilka godzin na sen!
5
10-lecie firmy Amazon w Polsce
Społeczność Kindloteki w Pamiątkowie świętowała 10-lecie firmy Amazon w Polsce. Były przebieranki, flagi z życzeniami, mnóstwo śmiechu i ciekawych pomysłów!
Sto lat, Amazon!
Kindloteka łączy pokolenia - gra terenowa
18 czerwca 2024 r. o godz. 17:30 jedenaście drużyn stawiło się w pamiątkowskiej szkole, która była miejscem startu I STEM-owej gry terenowej zorganizowanej pod patronatem Cyfrowego Dialogu oraz firmy Amazon. Zespoły musiały pokonać przygotowaną trasę, meldując się na kolejnych punktach, gdzie czekali na nich wolontariusze z zadaniami oraz wskazówkami. Uczestnicy gry zmierzyli się m.in. z kubeczkową wieżą, konkurencjami sportowymi, kodem Cezara, programowaniem Dasha i Photona, zapalaniem diod, rozwiązywaniem rebusów czy budowaniem rakiety. Śmiechu było co niemiara! Po wykonaniu wszystkich zadań zmęczeni, ale szczęśliwi amatorzy kindlotekowych zmagań udali się do Wesołej Zagrody w Witoldzinie, gdzie otrzymali medale i jeszcze długo przy blasku ogniska wspominali wrażenia z trasy.
Gra terenowa miała na celu zintegrować lokalną społeczność oraz przybliżyć zasoby i możliwości Kindloteki STEM działającej w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Pamiątkowie. Inicjatywa przyciągnęła ponad 60 uczestników, wśród których znaleźli się dziadkowie, rodzice, ciocie i wujkowie oraz młodzież i dzieci w różnym wieku. Za obsługę punktów na trasie odpowiedzialni byli uczniowie klasy 4b wraz z rodzicami. Przygotowanie gry oraz ognisko integracyjne zostało sfinansowane ze środków pochodzących z grantu od Cyfrowego Dialogu. Dziękujemy!
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!Organizatorzy
40
Czerwcowe kindlotekowanie!
Nareszcie przyszedł czas na zajęcia z Dashem i Photonem! Na początku zajęć uczniowie próbowali zdefiniować co to jest czujnik, podawali przykłady czujników, w jakie może być wyposażony robot.
Po otrzymaniu tabletów i robotów uczniowie sprawdzali w aplikacji Blockly dla Dasha lub Photon Coding Blockly w jakie czujniki wyposażony jest ich robot. W jaki sposób uczniowie testowali wybrane czujniki? Pisali proste programy, który sprawdzały, czy czujnik robota działa, np. jeżeli robot wykrywa bodziec (reaguje na czujnik), to wydaje dźwięk i zmienia kolor na żółty, a jeżeli nie wykrywa, to świeci na czerwono.
Kolejnym etapem było przetestowanie czujnika przeszkód, który jest pomocny przy poruszaniu się po torze/labiryncie. Uczniowie wspólnie stworzyli prosty labirynt dla robotów wykorzystując klocki i książki. Następnie realizowali swoje pomysły na program, który pozwoli Photonowi i Dashowi na bezkolizyjne przejechanie przez
wybudowany tor.
Na koniec grupa, która pracowała z Photonem przejrzała kod ułożony dla Dasha i odwrotnie.
Majowe kindlotekowanie!
Kontunuujemy nasze kindlotekowe zajęcia z Makey Makey tym razem gramy w gry.
Uczniowie samodzielnie wykonali joystick. Na kartce namalowali i wypełnili ołówkiem strzałki /potem wykorzystali kawałki folii aluminiowej/ i podłączyli do nich krokodyle. Wykorzystaliśmy gotowe projekty w Scratch'u napisane pod MM. Uczniowie nie mogli uwierzyć, że dotykając strzałek na kartce można zagrać w Pacmana, gry typu Mario Bros czy Geometry Dash. Wyjaśniliśmy, że grafit też przewodzi prąd.
Na kolejnych zajęciach uczniowie badali, który z żywiołów jest silniejszy woda czy powietrze. Zbudowali układ złożony z 2 strzykawek i wężyka infuzyjnego. Następnie czekały na nich kolejne wyzwania: testowali powietrze a następnie wodę i zastanawiali się, który układ działa lepiej: wypełniony powietrzem czy wodą. Kolejnym etapem było zwiększenie powierzchni tłoka, który przesuwa wybrane elementy. Uczniowie chętnie wypowiadali się na temat swoich obserwacji.
Po zakończeniu doświadczeń postanowiliśmy jeszcze stworzyć interaktywną grę w Scratch'u podobną do Flappy Bird. Podczas tworzenia uczniów czekało wiele wyzwań programistycznych, ale poradzili sobie;)1
Grant dla naszej Kindloteki!
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła otrzymała minigrant (2000 zł) w konkursie „Lokalne inicjatywy edukacyjne" w programie Amazon STEM Kindloteka.
Zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu pomysłu na lokalną inicjatywę edukacyjną, której celem miało być zaangażowanie społeczności lokalnej, promocja zasobów Kindloteki oraz otwarcie na współpracę z wolontariuszami. Ważne, aby inicjatywa wykorzystywała metodę STEM.
Otrzymany grant przeznaczymy już w czerwcu na realizację naszego przedsięwzięcia „Kindloteka łączy pokolenia” oraz na doposażenie Kindloteki.
Kwietniowe kindlotekowanie w Szkole Podstawowej w Pamiątkowie!
Chętni uczniowie z klasy 5b i 6a na kindlotekowych zajęciach trochę majsterkowali i trochę grali z Makey Makey. Wykonali latarki z użyciem diody, baterii, drewnianego patyczka i folii aluminiowej. Radość była ogromna, gdy udało się je zaświecić.
Z Makey Makey zagrali na wybranych instrumentach, oraz stali się cyfrowymi DJami korzystając z samplera. Uczniowie dowiedzieli się, że nasze ciało staje się przewodnikiem elektrycznym i zamyka obwód, gdy
dotkną styku “earth” i dowolnego innego styku, do którego przyczepili kawałki folii aluminiowej lub ciastoliny.2
Roboty w Kindlotece – mission accomplished!
To już ostatnia odsłona naszych STEM-owych przyjaciół. Właśnie zakończył się cykl spotkań robotów oraz ich twórców z uczniami i nauczycielami naszej szkoły. Było o pomaganiu innym, o ochronie środowiska, o majsterkowaniu i programowaniu, a to wszystko po angielsku.
Jednym słowem było STEMfastycznie!
Zachęcamy do obejrzenia nagrań z prezentacji.Tupcio
Rico
Joda
Jeff
Roboty vs. projekty
Czy nasze roboty bardzo różnią się od pierwotnych projektów? Oceńcie sami!
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Wyczekiwane roboty są już w Kindlotece!
16 marca 2024 r. naszą społeczność szkolną zasiliły 4 roboty: Yoda, Tupcio, Jeff i Rico. Proces budowania robotów poprzedzony był wnikliwymi przygotowaniami. Czwartoklasiści wymyślili ich wygląd zewnętrzny, ukształtowali ich osobowość i wyznaczyli im bardzo ważne zadania. A to wszystko w języku angielskim!
Yoda jest robotem sprzątającym, który żadnej pracy się nie boi. Tupcio jest odpowiedzialny za pomaganie osobom starszym. Jeff doskonale opiekuje się zwierzętami domowymi. Rico dba o środowisko, a tym, którzy je niszczą wręcza wysokie mandaty.
Prace nad robotami były bardzo intensywne, a kreatywności nie było końca. Dzieci wraz ze swoimi rodzicami i dziadkami skrupulatnie budowały każdy potrzebny element, używając do tego przeróżnych materiałów (np. kartony, rury PCV, rolki po papierze, opakowania, wiaderka, wełna, taśmy, zużyte uszczelki, patyczki), narządzi (np. piłka do metalu, śrubokręty, pistolet do kleju na gorąco) oraz technik (np. klejenie, spawanie, malowanie spray’em). Jednym zdaniem, wykorzystaliśmy wszystko, co oferuje kindlotekowy warsztat majsterkowicza.
Już wkrótce nasze roboty zyskają kolejne funkcje. Tym razem z pomocą przyjdą nam roboty interaktywne – Dash i Photon.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i nagrań :)23
Wskazujemy drogę po angielsku, z Dashem!
Uczniowie klasy 2b sprawdzili możliwości Dasha podczas lekcji języka angielskiego, której tematem było wskazywanie drogi. Najpierw ćwiczyli poznane zwroty na przygotowanych przez siebie planach miasta, a następnie zgłębili tajniki aplikacji do programowania, aby wskazać robotowi drogę do wybranych miejsc. Warto dodać, że komendy w aplikacji są w j. angielskim.
„Kosmos dla dziewczynek” w naszej Kindlotece
Magazyn „Kosmos dla dziewczynek” wzmacnia w czytelniczkach pewność siebie i buduje ich poczucie własnej wartości. Pokazuje im świat wolny od stereotypów, z którymi mogą spotkać się w szkole czy na podwórku. Wspiera dziewczynki w dążeniu do spełniania marzeń, a jednocześnie pokazuje, że zupełnie okej jest być zwyczajną dziewczynką. Pomaga im w rozwoju umiejętności naukowych, obywatelskich i psychologicznych #KosmosdlaDziewczynek
Dzięki #Amazon otrzymaliśmy roczną prenumeratę tego magazynu.
Budujemy roboty!
- 2
Uczniowie 4b rozpoczęli proces tworzenia własnych robotów! Każdy z nich będzie spełniał różne zadania i wyróżniał się oryginalnymi umiejętnościami. Oczywiście językiem obowiązującym roboty oraz ich twórców jest język angielski:) W projekcie uczniowie wykorzystają funkcje robota edukacyjnego Wonder - Dash oraz dedykowaną aplikację do programowania. Do tej pory udało się im wykonać bardzo obiecujące projekty.
Modernizacja Kindloteki w Pamiątkowie
Witajcie w naszej Kindlotece!
Przedstawiamy Wam nasze roboty (mBot i Photon Robots) oraz matę edukacyjną.